Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 2

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

1 - Alisson Becker
1
2%
8 – Dominik Szoboszlai
10
24%
5 - Ibrahima Konaté
1
2%
4 – Virgil Van Dijk
8
20%
6 – Milos Kerkez
0
Ingen stemmer
38 - Ryan Gravenberch
5
12%
17 - Curtis Jones ud i 96. min
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ud i 80. min
1
2%
11 - Mohamed Salah
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ud i 80. min
4
10%
18 – Cody Gakpo ud i 96. min
0
Ingen stemmer
84 – Conor Bradley ind I 80. min
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa ind i 80. min.
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha ind i 96. min
9
22%
19 - Harvey Elliott ind i 85. min
0
Ingen stemmer
3 – Wataru Endo ind i 102 min
2
5%

Afgivne stemmer: 41

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Re: Newcastle United FC - LFC >> Kamptråden PL runde 2

Indlæg af Emmy » tirsdag, 26. aug, 2025 05:37

STMO skrev:Jeg synes vi i umindelige tider har haft udfordringer på den venstre back. Kerkez har ikke været god indtil nu. Han er både passiv og langsom.
Det passer jo ikke. Robbo har i årevis været ligaens bedste venstreback. Hans niveau er dalet lidt i sidste sæson, det er korrekt. Men det andet der er noget frygteligt sludder.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ

Indlæg af AJJ » tirsdag, 26. aug, 2025 08:06

2 kampe spillet og vi er allerede 4 point bedre end sidste sæson. Det øger vi lige til 6 i weekenden

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 26. aug, 2025 08:13

Der mangler 36 kampe, det bliver hårdt. Det bliver meget hårdt for nerverne.

Vi smider igen en 2-0 føring. Det må Slot gerne adressere. Det skal stoppes. Men det var tydeligt at vi spillede højde bolde over deres midtbane for at undgå deres pres og tage intensiteten ud af kampen.

Det positive ved kampen er at Szobo kan placeres hvor som helst, og man får en toppræstation fra ham. Han spillede super på backen, og gjorde det også fint på midten. Ekitike fortsætter med at imponerer. Han scorer for tredje kamp i træk. Jeg kan ikke huske hvem der sidst scorede i sine tre første kampe for os. Wirtz spillede sig op, og leverede en bedre præstation end mod Bournemouth. Jeg forventer meget af ham mod Arsenal. Dejligt at have Graver tilbage. Han var lidt rusten, men spillede sig op. Og så er der stjerneskuddet; Rio Ngumoha. Flot mål. Han har selvtillid og teknik, det så man da han sparkede første gang. Ikke noget med at 'tage et touch'. Flot!

Vi vandt. Vi fik 3 point. Dejligt!

STMO

Indlæg af STMO » tirsdag, 26. aug, 2025 08:21

Emmy skrev:
tirsdag, 26. aug, 2025 05:37
STMO skrev:Jeg synes vi i umindelige tider har haft udfordringer på den venstre back. Kerkez har ikke været god indtil nu. Han er både passiv og langsom.
Det passer jo ikke. Robbo har i årevis været ligaens bedste venstreback. Hans niveau er dalet lidt i sidste sæson, det er korrekt. Men det andet der er noget frygteligt sludder.
2 assists i 2023-24 er ringe og det føles som lang tid siden han har leveret. Og i år har venstre back tydeligt været et problem.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » tirsdag, 26. aug, 2025 08:52

Det går ikke, det her. Det går SLET IKKE for mine nerver, og det går heller ikke at vi opbruger vores ration af last-minute scoringer så tidligt på sæsonen. Vi kan få brug for dem senere.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 26. aug, 2025 08:53

Vi spiller virkelig ringe. Jeg tror, det både har noget at gøre med, at vores nye indkøb skal spilles ind på holdet, men også at vores forsvar sejler. Konates bundniveau er ekstremt lavt. Han sejler rundt, når det er en af de dage som i går. Som brugeren VanDjik4 nævner, bliver vi nødt til at adressere det her problem, inden det koster os dumme point. At hente Guehi er en nødvendighed. Vi har kun Joe Gomez og Leoni, som har 18 kampe i Serie A, til at dække af i forsvaret.

Det er mere nødvendigt med en erfaren forsvarsspiller end med Isak lige nu.

VanDjik4
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Indlæg af VanDjik4 » tirsdag, 26. aug, 2025 09:10

Fowler89 skrev:
tirsdag, 26. aug, 2025 08:53
Vi spiller virkelig ringe. Jeg tror, det både har noget at gøre med, at vores nye indkøb skal spilles ind på holdet, men også at vores forsvar sejler. Konates bundniveau er ekstremt lavt. Han sejler rundt, når det er en af de dage som i går. Som brugeren VanDjik4 nævner, bliver vi nødt til at adressere det her problem, inden det koster os dumme point. At hente Guehi er en nødvendighed. Vi har kun Joe Gomez og Leoni, som har 18 kampe i Serie A, til at dække af i forsvaret.

Guehi skal vidst forlænges indenfor nogle dage, ellers sælger Palace ham på deadline day, og Chelsea er også i spil nu om ham….(Det er et radikalt problem mht Konates kontrakt, som også kræver noget konkurrence til ham som makker til Virgil.

Isak ligner en 50/50, da det kræver Newcastle henter en eller to erstatninger, da de kan sagtens lade ham sidde på tribunen hele sæsonen uden økonomiske problemer…. ( Saudis rigeste ejere er vel ligeglade?)

Det her er meget genialt; https://www.facebook.com/share/1JvuN6mH ... tid=wwXIfr

We Love you Gravenberch, and Bruno is a big cunt!!! :lol:

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 53

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 26. aug, 2025 10:32

STMO skrev:
tirsdag, 26. aug, 2025 08:21
Emmy skrev:
2 assists i 2023-24 er ringe og det føles som lang tid siden han har leveret. Og i år har venstre back tydeligt været et problem.
Robbo ramte græstæppet på Anfield flyvende og var længe en vigtig brik for Klopp's måde at spille på.

23-34 til dels og i særdeleshed sidste år er niveauet faldet - men det er vel heller ikke umindelige tider??

Fowler89
Alder: 36

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 26. aug, 2025 10:42

bblauritzen skrev:
STMO skrev:
tirsdag, 26. aug, 2025 08:21
Emmy skrev:
Robbo ramte græstæppet på Anfield flyvende og var længe en vigtig brik for Klopp's måde at spille på.

23-34 til dels og i særdeleshed sidste år er niveauet faldet - men det er vel heller ikke umindelige tider??
VAR er nøgleordet. Synes dog stadig han skal have chancen, Kerkez har brug for en pause efter 2-3 dårlige kampe.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 26. aug, 2025 11:05

Jeg fik jo først se kampen forskudt, så var først færdig med at se den halv 1 :D

Må indrømme da Newcastle udlignede til 2-2, så var jeg nød til at gå ind og tjekke hvad kampen endte.

Men hold nu kæft en kamp :shock: Newcastle giver mig med det sammen en association The Mean team fra Space Jam, selvfølgelig med Dan Burn som ham den høje blå, det er bare umuligt at få en pæn fodboldkamp mod Newcastle, hele Isak situationen gjorde jo så også at støjniveauet var fuldstændig vanvittigt.

Blev noget overrasket da jeg efterfølgende hørte interview med Curtis Jones, som sagde det var helt bevidst vi bare startede de første 15-20 minutter med at losse bolden langt op af banen, det var en kaotisk kamp, men må bare lette på hatten for Slot som gang på gang overrasker med hans taktik.

Det negative: er overrasket over at Kerkez åbenbart har det meget svært med at dække op på dødbolde, måske han stadig er lidt duperet over at skulle spille for Liverpool, hvor sejr er forventet hver gang. Det er nok lidt en freak kamp, men synes det er lidt bekymrende at Wirtz, Salah, Gakpo og tildels Ekitike var så lidt med i kampen, der manglede noget balance på holdet (Mac Allister) så vi smed bolden alt for nemt væk. Der er en del der er på nakken af Konate, måske med rette, men der manglede virkeligt også bevægelse foran ham når han havde bolden. De først par kampe har sgu mindet lidt om Klopps heavy metal fodbold i starten, det holder ikke i længden og det er jeg helt sikker på Slot også ved, vi ser skidt ud på dødbolde.

Det positive: vi får 3 point uanset måden de kom i hus, så er det 3 point på en banen hvor rigtig mange andre hold får det svært. Og ja så selvfølgelig Rio, hold kæft hvor er det vildt at han er kold som en brøndgravers røv og bare smasker den ind, han banker virkelig på til flere minutter, giver flashback til en ung Michael Owen evigt udfordrende og vild fart.

Slot kommentar I am not sure i saw a football match er meget rammende for den oplevelse.

Jeg aner ikke hvad vi skal forvente mod Arsenal nu, men det skal nok bliver underholdende.
YNWA

TG12

Indlæg af TG12 » tirsdag, 26. aug, 2025 11:17

Fowler89 skrev:
tirsdag, 26. aug, 2025 08:53

Jeg synes åbne spørgsmål omkring vores dårlige defensiv.

Med ankomsten af Wirts virker det til Slot vil spille 4-2-3-1, med Wirts i rollen som 10er. Det kræver givetvis noget tilvænning, men det gør også vi mangler en mand på midten. Jeg er også personligt i tvivl om vi har de rigtige midtbane profiler til de to CM positioner i en 4-2-3-1. Gravenberch er helt sikkert en god profil til 8'er i den opstilling, men Szobo, Macca og Jones er jeg alle i tvivl om. Szobo løber sindssygt meget og det er et godt udgangspunkt, men han er ikke særlig stærk i duellerne. Macca er en ekstremt dygtig boldspiller, men han er måske for langsom som 8'er. Jones er generet for svingende. Derudover kræver 4-2-3-1 også at de to centrale midt dækker et større område end i 4-3-3.

Konate er startet sæsonen virkelig dårligt og det er alt fra positionering til hans afleveringer.

Kerkez virker lidt overilet - han skal nok komme han var bedste VB i sidste sæson, men han skal nok have en indkøring.

Gravenberch var kærkomment tilbage i start-11, men jeg er stadig meget bekymret for hvem der er hans backup - skulle han blive skadet.

Jeg er faktisk der hvor jeg næsten hellere så vi købte Warton + Guehi end Isak + Guehi.

starten på sæsonen giver kedelige minder om 13/14 sæsonen hvor vi scorede absurd mange mål, men der var for mange kampe som endte 4-2, 4-3, eller 3-2 og det kostede os i sidste ende mesterskabet. Men ret skal være ret - det var nogle vældigt underholdene kampe, som fik pulsen op.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 26. aug, 2025 11:46

Dejligt med en sejr. Men skræmmende at Newcastle med 10 mand kan nedspille os hele anden halvleg..
Vi er heldige med sejr ligesom i sidste kamp..

Vores forsvar er helt galt.. Og vi kan hverken tåle skader i forsvar eller angreb..

Wirtz synes jeg desværre ikke passer rigtigt ind..

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 26. aug, 2025 12:33

Oomph242 skrev:
tirsdag, 26. aug, 2025 11:46
Dejligt med en sejr. Men skræmmende at Newcastle med 10 mand kan nedspille os hele anden halvleg..
Vi er heldige med sejr ligesom i sidste kamp..

Vores forsvar er helt galt.. Og vi kan hverken tåle skader i forsvar eller angreb..

Wirtz synes jeg desværre ikke passer rigtigt ind..
Nu synes jeg også du gør det værre end det er, ja de kæmpe røven ud af bukserne og satse alt på hjørnespark, frispark og indkast og fik igen igen lov at begå en masse små frispark med screninger, hold situationer osv. Men Liverpool havde trods alt bolden i 71 % af tiden i anden halveg, hvor Newcastle kom frem til en XG på 0,36 mod Liverpool 0,62.

Lige nøjagtig Newcastle der er man bare nødt til at acceptere de ønsker ikke spille pæn fodbold, de gik efter at spolere Liverpools rytme hver eneste minut igennem hele kampen.

Ja vi burde ikke lukke dem ind i kampen, de ved deres styrke er fight, nærkampe, små frispark og dødbolde, men så os altså ikke som nedspillet, men undre mig over vi ikke havde Konate eller Virgil til at dække Burn hver gang.
YNWA

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 26. aug, 2025 13:14

En ufattelig flot kamp af Szoboszlai og van Dijk. Uden tvivl vores bedste mænd i rødt i går. Gravenberch også rigtig stærk på midtbanen og tiltrængt at have ham tilbage. Rio stjal alle overskrifter og det blev jo et manuskript man nærmest ikke selv kunne have skrevet bedre.

Selve kampen var en rodet affære med al for mange spilstop. Vi havde ikke værktøjerne til at udnytte det overtag, der vil være når man er 11 mod 10 og lige så stille kom Newcastle til større chancer, det må man også give dem lidt kredit for. De kæmpede en brag kamp og når man bliver en mand i undertal er det omvendt svært at fortænke dem i at blive lidt primitive i deres tilgang og satse på lange bolde og standardsituationer.

Vi kan vælge at anskue kampen i går som et varsel om, at vi skal stramme os an, da vi ikke ligner et mesterskabshold, men vi kan omvendt også vælge at anskue, at det netop er kampe som i går, der kendetegner et mesterskabshold. Selv på en dårlig dag, finder vi det sidste frem og tager alle tre point.

MotM: Szoboszlai, van Dijk og Rio.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » tirsdag, 26. aug, 2025 13:15

richs skrev:
mandag, 25. aug, 2025 20:13

Mit gæt 2-3
Godt lavet.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Besvar