af JudgeArdaStudge » fredag, 28. nov, 2025 23:39
Jeg har tænkt lidt her de seneste par dage og jeg er nået frem til den ærgerlige konklusion, at vi som fodboldfans, mig selv inklusiv, har ikke lært en skid af det her.
Vi taler nok så meget om, at man også skal have forståelse for, at spillerne og hele klubben er i sorg og det samme gør medierne, men sekundet efter er det glemt igen, som var det bare en sidebemærkning vi skal sige for at sige det. Intet reelt indhold og mening giver vi det, ingen reel betydning giver vi det, for vi vil have resultater.
Men faktum er, at sorg rammer os alle forskelligt, nogle rammes mere end andre, nogle går i stå, nogle bliver opsatte på at nå deres drømme eller gøre det for den de havde kær, nogle bliver bange og andre føler måske, de kan bære det, men krop og hjerne er alligevel ikke helt med og på et tidspunkt går det op for dem, at de har undertrykt deres følelser. Samtidig er de her spillere så unge, at mange af dem har ikke oplevet sorg på denne måde før, Bradley har, Alisson har, men et flertal har forhåbentlig endnu ikke oplevet sorg på denne måde, i form af en al for tidlig død og når man oplever en sådan form for sorg, så ændrer ens liv sig for altid, man bliver bevidst om, at man ikke er udødelig og det er skræmmende i sig selv.
Hvorfor skriver jeg det her? Fordi jeg selv har oplevet sorg og jeg gik helt i stå, som i fuldstændig i stå, jeg kunne ikke arbejde, jeg kunne til tider ikke komme op af sengen, jeg var blot et hylster, jeg vidste, at livet gik videre, men inderst inde var livet gået i stå. Det tager tid at komme tilbage til livet, men jeg er sikker på, at de her drenge nok skal komme tilbage.
På søndag bander jeg sikkert spillerne og Slot langt væk, men jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den sæson vi oplever mest af alt skyldes tabet af en fantastisk ven og holdkammerat og en fuldstændig meningsløs og uvirkelig rutsjebanetur fra Premier League mester et par måneder forinden til i sorg.
Jeg har sagt det før og jeg kommer til at sige det mange gange, jeg finder det møghamrende uretfærdigt, at et fodboldhold skal opleve det her, mens alle de andre bare kan køre videre som om intet er hændt og alting er det samme, når intet er det samme og alt er forandret i Liverpool. Det er unfair, det her er ikke bare en spiller, som er skadet, det er en spiller og ven, som aldrig kommer tilbage. Aldrig nogensinde før har en modstander haft en større og komplet uretfærdig fordel.
Jeg vil gøre mit absolut bedste til at minde mig selv om det så ofte som jeg kan og jo ofte det er nødvendigt for at forstå, at de her spillere og træner gør, hvad de kan. Slot har min fulde opbakning!
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp