IndgangsRANT:
Jeg kunne passe fint ind i spillertruppen lige nu, for jeg mangler i den grad inspiration til at komme igang med dette oplæg. Hvad kommer vi til at se i denne kamp? Bliver det igen en Mo Salah, som kikser 4 ud 5 driblinger og skyder 15 meter over mål når det en sjælden gang lykkes at trække ind i banen. Det er også lang tid siden vi har set ham være i stand til at sprinte fra sin direkte modstander. Eller Gakpo, som 49 gange ud af 50 trækker ind i banen, og når han så endelig prøver at gå til baglinjen som i onsdags, så var forsvareren hurtige til at vende og "spærre" bolden ud over baglinjen. Ekitikké har muligvis noget med ryggen, så vi får vel sagtens igen Isak på toppen, hvor han så får 60 minutter, hvor han virker som en hjort der er fanget i bilens lyskegle. Selv for en normalt SUPERoptimist som mig, er det svært at finde bare et kvart halmstrå at klamre mig til i den stormflod af dårlige resultater, som rammer truppen med tsunami-styrke i øjeblikket. Nu skal vi så møde West Ham, hvor Nuno Espírito Santo stille og roligt er ved at bringe klubben på ret køl. Nuno, som i sidste sæson formåede at hive 4 point hjem til Nottingham Forest mod LFC(hvor han var manager sidste sæson), med et afventende set up af holdet, som virker mod Liverpool som kyptonit mod Superman! Det, som rystede mig allermest i kampen mod PSV var imidlertid, hvor meget situationen har påvirket Kaptajnen. Ja, han bliver mulet en smule i ryggen af en PSV spiller på hjørnesparket, men at flå armen op og signallere "Dommer - Han skubber!" var jo ......hjernedødt! .....og fulgt op lidt senere i halvlegen af en ren frustrations-nedsabling ude på sidelinjen med en alt for sen glidende tackling. Hvis det er Kaptajnen, som går forrest, så ser det sgu slemt ud. Jeg går således ind til Hammers kampen uden nogen forventninger til holdet, og forbereder mig mentalt på endnu en spildt kamp, og medfølende øjne fra kollegaer på mandag, som er holdt op med at drille, da de ikke vil sparke til en mand, som ligger ned!
Statistik for sæsonen indtil nu - PL:

Statistikken betyder ikke en dyt, når først Darren England fløjter kampen i gang...... Manden, som var VAR-ansvarlig for den største blunder i historien, med sin hurtige "Check complete!" melding efter Diaz' onside scoring mod Spurs, efterfulgt 10 sekunder senere af et nosseløst: "I can't do anything" da fejlen blev påpeget af VAR-assistenten.
Statistik indbyrdes møder i PL:

West Ham burde være en ønskemodstander på nuværende tidspunkt
Resultater i de sidste 5 indbyrdes PL-kampe:

5-0 vandt vi sidst på London Stadium. Det sker ikke i morgen! ....men hvis nogen trænger til at blive mindet om, hvordan holdet spillede engang, så kig her:

Sammenligning af formkurverne for de to hold, giver ikke anledning til optimisme, eller tro på at: "NU vender det!"
Liverpool
Arne Slot stiller sikkert op, som han plejer. Det vil sige med Konaté, Gakpo og Salah i opstillingen. Jeg krydser fingre for at Ekitiké er klar, ligså med Wirtz og Gomez, så jeg håber på denne opstilling:

"SHOOT me..... They shoot horses, don't they?"
.....og undskyld at jeg ikke kan bidrage til lidt håb om en silver lining og en "golden sky at the end of the storm"!