LFC - Barnsley FC >> Kamptråden FA Cup 3. runde

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.

Stem på kampens spiller

25 - Giorgi Marmadashvil
0
Ingen stemmer
30 - Jeremie Frimpong ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
2 - Joe Gomez ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
4 – Virgil Van Dijk
0
Ingen stemmer
26 – Andy Robertson
0
Ingen stemmer
10 – Mac Allister ud i 88. min.
0
Ingen stemmer
17 - Curtis Jones
0
Ingen stemmer
8 – Dominik Szoboszlai
2
100%
18 – Cody Gakpo ud i 60. min.
0
Ingen stemmer
14 - Federico Chiesa
0
Ingen stemmer
73 – Rio Ngumoha
0
Ingen stemmer
22 – Hugo Ekitike ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
7 – Florian Wirtz ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
5 - Ibrahima Konaté ind i 60. min.
0
Ingen stemmer
42 – Trey Nyoni ind i 88. min.
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 2

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

LFC - Barnsley FC >> Kamptråden FA Cup 3. runde

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 05:48

Billede

Indgangsbøn
Så er det tid til FA Cup, Og Liverpool tager imod Barnsley fra League One, som er tredje højeste række i England. Gæsterne har været i Premier League én gang i én sæson i 1997/98, men rød direkte retur med det samme. Igennem de sidste 20 år, har de skiftet lidt imellem at være i The Championship og League One, som det ses her:

Billede
De 8,38 mill Euro der står i toppen, er Transfermarkts værdisættelse af spillertruppen. Til sammenligning sætter Transfermarkt værdien af spillertruppen i LFC til 1.040 mill. Euro, men det har jo før vist sig ikke at betyde en skid, når det er FA Cup'en det gælder. Spørg bare Crystal Palace, som i lørdags røg ud til Non League mandskabet Macclesfield efter et 2-1 nederlag. I 2008 gæstede Barnsley også Liverpool i FA Cup'en. Det var i 5. runde, og det gik knap så godt, eftersom Rafa Benitez' tropper forsmædeligt tabte 1-2 hjemme på Anfield:
Spørgsmålet er, om Barnsley har brug for et længere forløb i FA Cup. De ligger pt på en 17. plads i League One, kun 2 point fra at komme ned under stregen der betyder nedrykning.
Vær OBS på, at kampen kun vises på den hemmelige streamning kanal "Viasat Sport News", så det kan være, der er nogen der skal på Pub i aften? Dommeren er for i øvrigt at ret ubeskrevet blad. Det er første gang Faral Hallam skal fløjte en Liverpool kamp, og så får han ingen hjælp fra VAR eller Semisutomatisk offside. Goalline technology er vist nok i brug de steder, hvor det er installeret. Faral Hallam er for i øvrigt kun 32 år, og er selv tidligere spiller, så det kan godt være vi få mere at se til ham om nogen år, hvis han fortsætter karrieren.

Liverpool
Truppen ser tyndere og tyndere ud, senest med en langvarig skade til Conor Bradley, som er ude resten af sæsonen. Så nu skal HB dækkes af en af PL's mest skadede spillere, Joe Gomez, og forholdsvis nyindkøbte Frimpong, hvis styrker primært ligger i speed frem ad banen. Angrebet er også tyndt, med Isak langtidsskadet, Salah er til AFCON, Ekitikéer måske på vej tilbage, men skal han satses her, når der ligger 3 vigtige point i Premier League, der skal arbejdes for mod Burnley på lørdag? På den anden side er FA Cup'en måske eneste chance for at vinde noget i år, og Slots udtalelser på pressemødet tyder på, at hvis der spares spillere, så vil de komme til at sidde på bænken, så de kan bringes i spil, hvis lokummet brænder. I modsætning til sidste sæson, hvor Slot undervurderede FA Cup'en, og LFC rød ud i fjerde runde mod Plymoth.

Så jeg gætter på, at opstillingen bliver noget i denne her retning (med streg under gætter .....):
Billede

Men det hold burde sgu også kunne vinde over en potentiel nedrykker fra League One.......!
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Re: LFC - Barnsley FC >> Kamptråden FA Cup 3. runde

Indlæg af Emmy » mandag, 12. jan, 2026 05:59

Jeg håber vi får Ramsey at se på højrebacken
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 06:18

Emmy skrev:
mandag, 12. jan, 2026 05:59
Ja, han kunne godt være en mulighed. .....og kunne da være godt at finde ud af, om der er lidt hår på brystet af ham?
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 48

Indlæg af Emmy » mandag, 12. jan, 2026 07:28

Cynwal skrev:
Emmy skrev:
mandag, 12. jan, 2026 05:59
Ja, han kunne godt være en mulighed. .....og kunne da være godt at finde ud af, om der er lidt hår på brystet af ham?
Det synes jeg jo der er. Men Arne deler nok ikke helt den opfattelse
"We're not racist, we only hate the mancs"

Bock

Indlæg af Bock » mandag, 12. jan, 2026 13:10

Ja, i dag kan han måske bruges evt. på længere sigt, men vi skal altså svinge indkøbsvognen forbi højrebacksafdelingen, for den er åbenbart forbandet. Jeg håber seriøst at vi kigger efter en hb. i dette vindue - det begynder at ligne en forbandelse, det her. Forslag?

sjampen
Alder: 35

Indlæg af sjampen » mandag, 12. jan, 2026 18:54

Lidt off topic, men Alonso fyret i Madrid. Med tanke på hvor sikker rygtebørsen var på at Edwards/Hughes var helt vilde med Xabi som Klopps erstatning, tror jeg den gode Slot skal til at finde både bedre resultater og bedre spil frem i resten af sæsonen.

Også selvom Alonsos tid efter mesterskabsæsonen i Leverkusen ikke har været perfekt. Ret skal være ret, han fik heller ikke den opbakning han skulle bruge i Real Madrid, som forsat lader stjernerne styre skibet.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 19:49

Start 11 og bænk:
Billede

Det må være sådan her:
Billede
VVD spiller selvfølgelig venstre CB, og ikke højre, men nu passede det her med det hold jeg havde gættet på.

....og der er noget at skyde med fra bænken. Ekitiké og Endo er ude af skaderummet og nu på bænken.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 19:58

sjampen skrev:
mandag, 12. jan, 2026 18:54
Lidt off topic, men Alonso fyret i Madrid. Med tanke på hvor sikker rygtebørsen var på at Edwards/Hughes var helt vilde med Xabi som Klopps erstatning, tror jeg den gode Slot skal til at finde både bedre resultater og bedre spil frem i resten af sæsonen.

Også selvom Alonsos tid efter mesterskabsæsonen i Leverkusen ikke har været perfekt. Ret skal være ret, han fik heller ikke den opbakning han skulle bruge i Real Madrid, som forsat lader stjernerne styre skibet.
Jeg tror også mere på, at det er en stribe krukker, som er for fine til at arbejde uden bold.
Vi SMADRER det PIShold !

Bock

Indlæg af Bock » mandag, 12. jan, 2026 20:29

Amen, de forventer vist, at selveste vor herre bukker og gør honnør i deres besynderlige kultur. Alonso er bedre end til det. Kom igen til Liverpool - vi kan bruge dig mere end nogensinde!

Nå, i øvrigt bliver det da spændende at se en ny offensiv struktur - især om Chiesa kan overbevise på en startplads, hvilket jeg håber. Jeg tror, han gemmer et eller andet, som han forhåbentligt viser i dag.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 20:55

SZO-SZO-SZOBOSZLAI!
SÅ svang han FORHAMMEREN !!
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 12. jan, 2026 21:12

Szobozlai er bare en af allerbedste midtbanespillere i PL og med topattitude. Han bliver anfører.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 21:22

Frimpong vil også være med i skydeklubben, så endnu en KANON op i nettaget og 2-0
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 21:27

AJJ skrev:
mandag, 12. jan, 2026 21:12
Szobozlai er bare en af allerbedste midtbanespillere i PL og med topattitude. Han bliver anfører.
Du nåede lige at få det sagt.
Nå han har lavet så meget godt, så kan sgu godt blive tilgivet sådan en blunder
2-1
Vi SMADRER det PIShold !

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 12. jan, 2026 21:29

Cynwal skrev:
mandag, 12. jan, 2026 21:27
AJJ skrev:
2-1
Skal vi ikke bare sige, at det var så hans "slip moment" i Liverpool tiden.

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » mandag, 12. jan, 2026 21:32

AJJ skrev:
mandag, 12. jan, 2026 21:29
Cynwal skrev:
mandag, 12. jan, 2026 21:27
AJJ skrev:
2-1
Skal vi ikke bare sige, at det var så hans "slip moment" i Liverpool tiden.
Aftale. ...og for i øvrigt ville det ikke have været en fejl i PL, for der ville modstanderens forward være hurtige og i bedre form, så han ikke ville være 1½ meter bag Szoboszlai, så han stod lige der hvor bolden blev tæmmet til ham.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar