Ipswich Town FC - LFC >> Kamptråden PL runde 3

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 62

Ipswich Town FC - LFC >> Kamptråden PL runde 3

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. sep, 2026 21:03

Billede

Indgangsbøn:
Nr. 12 i PL tabellen tager hjemme imod nr 13, og værterne har 50% flere point end gæsterne! Det var nok ikke lige det ret mange havde regnet med inden PL gik igang. Men Ipswich har overrasket positivt, og LFC har skuffet. Ipswich ligger ca 100 km øst-nordøst for London, og det er en ca. 400 km lang biltur fra Liverpool. Hurtigste togrejse går over London, men der koster en enkeltbillet omkring £ 200,- og tager ca. 4½ time. Man kan også tage bumletog med flere skift undervejs, og så koster enkeltbilletter ca. £ 70, og rejsen tager 6½ time. Så det er nok en kamp hvor mange kopites sælger billetten gennem billethajer, så der vil være mange nordmænd og skandinaver og kinesere i Liverpool afsnittet. Det sætter desværre sine spor i væsentligt færre decibel fra The Travelling Kop. Jeg har selv oplevet en udebanetur til Watford i London, hvor vi fire danskere stod i en gruppe med 8 nordmænd, og så en røvsyg kamp, hvor eneste lyspunkt var da Emre Can saksesparkede en 1-0 sejr hjem. Ipswich kaldes også The Tractor Boys. Det startede omkring år 2000, hvor modstander-fans brugte det nedsættende om Ipswich, da Suffolk, hvor Ipswich ligger, er udpræget landsbrugsområde. Men ipswich fans har taget øgenavnet til sig, og har med deres omfavnelse taget brodden ud af hånen i øgenavnet. Ipswich lagde fra land i PL med en 2-1 sejr over sidste sæsons positive overraskelse i PL, Sunderland, men tabte så 5-2 til Man FU da dommer og VAR fandt huller i fodboldloven, så Harry Maguire fik lov at tæmme en bold med armene, og så score via en hjælpende hæl fra en Tractor Boy. Ipswich førte ellers 1-0 på Old Toilet.

Statistik indbyrdes møder i PL:
Billede
Bemærk, at Ipswich aldrig har vundet over LFC i Ipswich i PL tiden.

Sidste 5 indbyrdes møder i PL:
Billede
Sidste møde var mens spillet under Arne Slot stadig bar præg af Jürgen Klopp, altså i Mesterskabssæsonen. Det var også indtil nu sidste gang jeg var på Anfield. Vi mødte en del Ipswich fans, som alle var skide hyggelige, der i blandt et ældre ægtepar som sagde: "Arrhh, vi glæder os til næste sæson i Championship, så vi kan få nogen gode kampe på hjemmebane" De vidste godt, at de var overmatchede i sæsonen 2024/25.

Ipswich i transfermarkedet:
Ipswich har været hyperaktive i transfermarkedet, så de har nok ikke haft en sportschef, der allerede er startet på nyt job sideløbende i en anden klub..... På Transfermarkt tæller jeg mig til, at de har købt ialt 28 spillere. Der er selvfølgelig nogen unge udviklingsspillere iblandt, men alligevel: 28. Her er de mest markante indkøb og salg:
Billede
Det er billige spillere, og absolut ikke verdensklasse, men det jeg så af dem mod Man FU, virker de meget godt som et hold, indtil dommer og VAR fik kampen tippet over til MFU's fordel. Arhh Bruno Fernandes spillede sgu også meget godt, må jeg desværre indrømme. Men en netspend på ca 200 mill Euro, er da alligevel en pæn slat penge.

Liverpool
I desparation over lørdagens magre udbytte mod Forest, sad jeg og legede med en lineup builder, ud fra tanken:
Vi har ingen backs der dur, så hvad med et 3-mands forsvar med:
Jacquet - VVD - Araujo?
Så kunne der blive plads til en 4 mands midtbanediamant med:
Gravenberch
Szoboszlai Mac Allister
Wirtz

For lets face it: Vi har et par klare udfordringer:
Frimpong dur ikke som HB og Gravenberch / Szoboszlai dur ikke som dobbelt-pivot på den defensive midtbane.
Det kunne ovenstående opstilling løse op for, men så nærlæste jeg lidt mere om Iraola, og han har aldrig stillet op med et 3-mands forsvar, og han skal selvfølgelig også gives mere end 2 kampe til at få sine systemer spillet ind, så maskinen virker, og HOLDET bliver den største stjerne.
Så hvad gør vi så? På Højre back kan jeg se to mulige løsninger:
1: som efter Frimpongs udskiftning i lørdags skal Szoboszlai være HB. Det er bare spild af en god fodboldspiller men han har godt nok ikke set skarp ud i de 2 første runder oppe på midtbanen.
2: Araujo på HB. Han har teknik og placeringsevne og overblik, men risikerer han ikke at blive overløbet, og spurtet fra?
Men så er han jo på den anden side ikke værre end Kerkez på VB.......

Oppe foran skal der også findes nogen løsninger. Skal Barcola starte på banen fredag aften? ...og er han i kampform? Så vidt jeg har kunnet læse mig til, har han ikke været i kamp for PSG endnu i denne sæson, ja han har slet ikke været en del af truppen i PSG's sidste 3 kampe. Så mit bud er at vi tidligst får Barcola at se efter 60 minutter.

Så mit bud er, at Iraola går med noget i denne her retning:
Billede

Jeg satser STÆRKT på, at vi ligger over Ipswich i tabellen, når vi går i seng fredag aften.........

GOD KAMP - YNWA
Vi SMADRER det PIShold !

Bock

Re: Ipswich Town FC - LFC >> Kamptråden PL runde 3

Indlæg af Bock » torsdag, 03. sep, 2026 00:10

Spørgsmålet er, om vi kan eksperimentere nu? På den anden side kan man argumentere for, at hvis nu så ikke aldrig, hvis vi skal redde sæsonen...Det virker som om, vi er ved at grave os ned i et hul. Kerkez og Frimpong bør selvfølgelig skydes ved solopgang ;) Vofffer har vi PL´s ringeste backs? Ikke et konstruktivt indlæg, beklager, det virker bare som om, vi bogstaveligt talt atter bliver overløbet af et kommende bundhold. Jeg glæder mig ikke desto mindre til fredag - det kan kun gå fremad! ;) :

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 03. sep, 2026 12:49

Tak for optakt Cywal :clap: god læsning som altid.

Så er truppen på plads, det kan godt være det ikke endte med hverken det vi eller Ariola håbede/ønskede.
Men nu kan vi koncentrere os det er til rådighed og støtte op om holdet.

Hvis eller Barcola er i god træningsform, så synes jeg ikke der er så meget at tænke over han skal spille fra start, så kan han blive skiftet ud når han løber tør for energi.

Ipswich er et hold der kan presses, de dækker ikke specielt tæt på og efterlader plads i bagrummet, det kan bliver ren guf for vores offensive spillere.

Gakpo var jo et mulehår fra at blive solgt så tænker han må nøjes med en reserverolle fremadrettet, selvom han har gjort det fornuftigt offensivt de første to kampe, så er han altså ikke den bedste til at hjælpe den back der spiller bag ham, så ud på bænken med ham, og ja så må han være backup til højre wing og backup til Isak.

Tænker vi skal starte bedst muligt og for mig er det
Barcola - Isak - Munoz
--------Wirtz-------
--Macca --- Szobo--

Vores back har måske med rette fået kritik de første kampe, men for mig så skyldes det også til dels at vores midtbane og og wings ikke har være gode til at hjælpe dem, dengang vi var bedst med Trent og Robbo, der fik Trent altid hjælp af Hendo og Robbo fik altid hjælp af Mane, så vi skal blive bedre til at forsvare som hold.

Jeg tænker Szobo, Macca og Gravenberch må tage kampen op og finde ud af hvem af de 3 der fungere bedst sammen på midten, og så må den sidste være backup, synes også det er værd at husk at hvis Szobo ryger på backen, så er næsten indskifter på midtbanen Nyoni, er han klar til så stor en rolle ?

Vi er også nødt til at give Ariola tid til at arbejde med spillerne, så jeg tror de bagerste bliver.

Kerkez, Virgil, Jacquet, Frimpong, og selvfølgelig med Alisson på mål.

Jeg tror det her bliver kampen hvor der kommer gang i angrebsspiller for alvor, så vi napper dem sgu 5-1.
YNWA

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » torsdag, 03. sep, 2026 16:45

Bock skrev:
torsdag, 03. sep, 2026 00:10
Spørgsmålet er, om vi kan eksperimentere nu? På den anden side kan man argumentere for, at hvis nu så ikke aldrig, hvis vi skal redde sæsonen...Det virker som om, vi er ved at grave os ned i et hul. Kerkez og Frimpong bør selvfølgelig skydes ved solopgang ;) Vofffer har vi PL´s ringeste backs? Ikke et konstruktivt indlæg, beklager, det virker bare som om, vi bogstaveligt talt atter bliver overløbet af et kommende bundhold. Jeg glæder mig ikke desto mindre til fredag - det kan kun gå fremad! ;) :
Kære Bock,
jeg er med på at dine ønsker for vore backs om en tidlig morgenaftale er humoristisk ment, men ønsker om henrettelse af vore spillere er en my eller flere over retningslinierne om ikke at tale nedsættende om vore spillere.
Vi er enige om, at det kun kan gå fremad!!
Vi SMADRER det PIShold !

Bock

Indlæg af Bock » fredag, 04. sep, 2026 05:41

Der var altså en smiley. Humoren var diskutabel - den skal ses som et udtryk for frustration - jeg håber da ikke nogen tager sådan noget alvorligt. At jeg nu går ud og skyder mig selv i anledning af misforståelsen ;) , håber jeg heller ikke at nogen tager for alvorligt. Det er alt sammen metaforisk ment, men jeg undskylder over for evt. sarte sjæle og politisk korrekte læsere. Sorry, men jeg håber og tror ikke, at nogen tog det alvorligt. Det var min måde at formulere et ønske om, at de burde sættes på bænken eller evt. sælges (hvilket jeg ikke er sikker på). Som sagt frustration udtrykt tegneserieagtigt dramatisk, men jeg undskylder da gerne den manglende kønsløshed i mit indlæg ;). Det var en joke hverken mere eller mindre...

Fowler89
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 37

Indlæg af Fowler89 » fredag, 04. sep, 2026 07:17

Araujo har tidligere spillet højreback for Barcelona, jeg er med på han ikke bidrager så meget til det offensive spil, men det er måske heller ikke det vi har brug for i denne kamp da angrebet nok skal få løst opgaven. Defensivt er han et par niveau højere oppe end Frimpong.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » fredag, 04. sep, 2026 20:01

Træneren lyttede til mig

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. sep, 2026 20:04

Billede

Det må være sådan her:
Billede
Vi SMADRER det PIShold !

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 04. sep, 2026 20:21

Giver god mening med Araujo på hb, det er vel halvt det han er hentet ind for. Så før vi kaster Szobo ud på dybt vand uden returbillet, er det vel den mest konstruktive løsning…

pingel

Indlæg af pingel » fredag, 04. sep, 2026 20:21

Eller bliver der kørt med 3 i den bagerste?

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. sep, 2026 20:33

pingel skrev:
fredag, 04. sep, 2026 20:21
Eller bliver der kørt med 3 i den bagerste?
Det tvivler jeg rigtig meget på, bedømt ud fra hvilke systemer Iraola før har spillet med.
.....og så var Kerkez vel sagtens ikke sat på holdkortet, men var blevet erstattet af enten Gravenberch eller Nyoni.
Vi SMADRER det PIShold !

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 04. sep, 2026 21:03

Intenst lille stadion Portland Road

mortenbak

Indlæg af mortenbak » fredag, 04. sep, 2026 21:07

Isak

Fowler89

Indlæg af Fowler89 » fredag, 04. sep, 2026 21:09

Det er den form for pres vi har savnet

Brugeravatar
Cynwal

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. sep, 2026 21:09

Gakpo med god stikning til Isak, som tæmmer og hamrer den i kassen.
VI FØRER FOR FØRSTE GANG I ÅR!!
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar