Bournemouth AFC - LFC >> Kamptråden PL runde 5

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
TG12

Re: Bournemouth AFC - LFC >> Kamptråden PL runde 5

Indlæg af TG12 »

Tom_J skrev: mandag, 21. sep, 2026 11:04 Han har været en kæmpe skuffelse indtil videre. Havde lige en kort, god periode omkring og lige efter nytår, men det har slet ikke været godt nok, ift. hvad vi gav for ham. Det er svært at pege på, hvad der ikke klikker. Måske er han for klejn, men andre små spillere på den position har fået det til at fungere. Jeg håber, Iraola kan få ham i gang, men hvis han bliver ved med at underpræstere sæsonen ud, må vi se, om Bayern eller andre vil tage ham for en reduceret pris.

Jeg håber virkelig, en ny sportsdirektør kommer til at lægge en ny stil for dagen, hvor man ikke smider de der vanvittige summer for spillere, men handler smart og i god tid.
Jeg tror der er flere forklaringer på Wirts har skuffet.

- Slots slow-ball har ikke passet til ham, Leverkusen hvor han slog igennem var mere et high-intensity hold.
- Han er som følge af egne og holdets dårlige præstationer sidste sæson blottet for selvtillid.
- Han skal vænne sig til PL er noget mere fysisk end Bundesligaen og han får mindre tid på bolden.

Den sidste burde han havde haft tid nok til at kompensere for, men de to andre vil forhånbeligt blive bedre i takt med Iraola får noget glæde, selvtillid og intensitet tilbage i holdet. Jeg vil ikke afskrive ham endnu - men han skal til at oppe sig.
Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 51

Re: Bournemouth AFC - LFC >> Kamptråden PL runde 5

Indlæg af Mysjkin »

TG12 skrev: mandag, 21. sep, 2026 12:43
Tom_J skrev: mandag, 21. sep, 2026 11:04 Han har været en kæmpe skuffelse indtil videre. Havde lige en kort, god periode omkring og lige efter nytår, men det har slet ikke været godt nok, ift. hvad vi gav for ham. Det er svært at pege på, hvad der ikke klikker. Måske er han for klejn, men andre små spillere på den position har fået det til at fungere. Jeg håber, Iraola kan få ham i gang, men hvis han bliver ved med at underpræstere sæsonen ud, må vi se, om Bayern eller andre vil tage ham for en reduceret pris.

Jeg håber virkelig, en ny sportsdirektør kommer til at lægge en ny stil for dagen, hvor man ikke smider de der vanvittige summer for spillere, men handler smart og i god tid.
Jeg tror der er flere forklaringer på Wirts har skuffet.

- Slots slow-ball har ikke passet til ham, Leverkusen hvor han slog igennem var mere et high-intensity hold.
- Han er som følge af egne og holdets dårlige præstationer sidste sæson blottet for selvtillid.
- Han skal vænne sig til PL er noget mere fysisk end Bundesligaen og han får mindre tid på bolden.

Den sidste burde han havde haft tid nok til at kompensere for, men de to andre vil forhånbeligt blive bedre i takt med Iraola får noget glæde, selvtillid og intensitet tilbage i holdet. Jeg vil ikke afskrive ham endnu - men han skal til at oppe sig.
Wirtz er et kæmpe talent. Det var bredt anerkendt da han spillede i Leverkusen, og det var én af de transfers som fans af vores konkurrenter misundte os. I de to sidste sæsoner i Leverkusen leverede han 33 assists og scorede 34 mål. Men Wirtz’ største kvaliteter ligger i spilintelligensen, evnen til at løbe i de rigtige rum, evnen til hurtigt kombinationsspil, samt evnen til at se og udføre perfekt timede pasninger. Men Wirtz er trods sine store kvaliteter ikke solist – han behøver et orkester at spille sammen med. Og det kan vi vist roligt sige at han endnu ikke har haft i sin tid i Liverpool. Der er alt for mange af de spillere, der i Liverpool typisk har været omkring ham, der
1. Holder for meget på bolden og dermed ikke er klar på hurtigt pasningsspil
2. Ikke bevæger sig tilstrækkeligt uden bold - ud i de frie rum
3. Ikke foretager dybdeløb
4. Ikke er tilstrækkeligt fokuserede i presspillet, hvorved Wirtz kommer til at løbe meget forgæves

Wirtz er den spiller på holdet der løber mest. Det viser at hans indstilling intet fejler; men det betyder også at der i en del situationer kan mangle det overskud, der behøves for at kunne sætte en mand eller lægge en præcis pasning.

Hvis Wirtz skal blive en succes, så skal ovenstående i langt højere grad adresseres. Derudover er jeg enig i den fysiske del. Der er virkelig ikke særlig meget tid og plads i PL, men det forstærkes jo så desværre også, når holdkammeraterne ikke tænker og handler specielt kvikt.
Hvis I spørger mig så bør al fokus ligge på at få Wirtz til at lykkes. Formår vi det vil vi automatisk også komme til at spille flot og flydende fodbold. Og vinde et hav af kampe.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
Besvar