af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 09:21
@AJJ
Du understreger jo netop, at det har været mest lige ved og næsten. Det er ikke nedladende, at man forholder sig til, at det der har kendetegnet tiden under Klopp er, at vi i flertallet af sæsonerne har været lige ved og næsten.
@Cynwal
Jeg er sikker på, at inderst inde, har du siddet og tænkt i mange sæsoner, at det var tæt på og tænkt lige ved og næsten. Især på sidste spilledage, tag blot dette eksempel: Aston Villa foran 2-0 mod City, Gerrard træner, Coutinho på måltavlen og alligevel er det glippet med 15-20 minutter tilbage. Det bliver jo ikke mere lige ved og næsten end det. Der har været flertal af sæsoner af lige ved og næsten. Opsummerende for tiden under Klopp har der været flere af disse end omvendt, det er fakta og det er ikke nedladende at skrive eller forholde sig til, det er erkendelse og det er heller ikke en negligering af det fantastiske job Klopp har gjort, for det har jo netop været lige ved og næsten og ikke langt fra og umuligt. Så det er på ingen måde nedladende.
At vi har vundet 1 Premier League og 1 Champions League er jo dejligt, men der har været et flertal af lige ved og næsten oplevelser og det er jo bare sådan det er. At du sammenligner det med Spurs er igen for mig blot et forsøg på cope, vi må aldrig sammenligne os med Spurs, vi er en helt anden institution. Jeg er glad for den høst vi har høstet under Klopp, og han vil for altid være en legende i mine øjne, men jeg tror omvendt også, at de mange glippede trofæer desværre kan sætte sig i hovederne på spillerne, der har stået i situationen før. De har jo bare mødt overmanden og det må man også erkende og respektere, men tro kan desværre hurtigt blive til tvivl. Det stille håb er så, at det samme kan det gøre for Arsenal, men her havde det alt andet lige været bedre, at dræbe deres håb hurtigt, så de psykisk giver op, især med tanke på deres skader, det har vi ikke formået.
Snakken gik ikke på om Klopp var den mest vindende træner i nyere tid. Og Liverpool er altså stadig en af de klubber med mest købekraft. Der ledes ikke efter grunde til, hvorfor en æra var mere succesfuld end en anden, der konstateres, at Klopp-æraen ikke er en af de mest succesfulde, men som jeg også har skrevet, for mig en af de mest imponerende og vigtige, fordi han omvendt har hevet en klub op igen. Derfor kan den stadig godt være kendetegnet af et flertal af sæsoner, hvor vi var så forbandet tæt på. Det gør ikke Klopp til en mindre legende i mine øjne. Han er min optik en af de bedste trænere i hele verden i min levetid, fordi han netop har formået at bygge klubber op.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp