Aston Villa FC - LFC >> Kamptråden PL

Den generelle debat og diskussion om klubben og spillere [nuværende og tidligere] føres her.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Re: Aston Villa FC - LFC >> Kamptråden PL

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 19. feb, 2025 23:50

Mysjkin skrev:
onsdag, 19. feb, 2025 23:41
JudgeArdaStudge skrev:
onsdag, 19. feb, 2025 23:32
Og hvor er den evne vi havde i starten af sæsonen til at lukke af defensivt henne? Vi kan ikke holde en clean sheet længere.

Og lad os være ærlige, vi brænder chancer til at vinde kampen, men Aston Villa kunne lige så vel have vundet kampen. Vores defensiv er ikke stærk længere.
Vores defensiv var stærk i begyndelsen af sæsonen fordi bl.a. vores modstandere var uskarpe. Det ville aldrig holde sæsonen ud. Jeg er enig i at det vakler lidt i øjeblikket i de sværere udekampe, men de underliggende stats er stadig overvejende gode.
Spiller uafgjort mod Man C og vinder over Nyborg ser det stadig fornuftigt ud.
En ting er uskarphed og man skal også have lidt held, men vi er gået fra, at vi lukkede stort set intet ind til, at vi lukker alt ind. Er det bare modstanderne, der er blevet 100% skarpere?

Det vakler vist ikke kun i udekampene. Det er problematisk at modstanderen ikke skal have flere chancer for at score. Det vidner om en skidt evne til at kommunikere, koncentrere og stabilisere defensiven. Vi ser shaky ud.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 19. feb, 2025 23:52

Fowler89 skrev:
onsdag, 19. feb, 2025 23:40
Jeg er sådan set enig med dig. Vi burde da have lukket den kamp, vi burde da også have vundet over Everton - have lukket den inden dommeren bastardiserede hele kampen. Jeg er bange for vi er ved at ramme en krise, de andre klubber har været igennem tidligere på sæsonen. Jeg er ikke så optimistisk på udebane mod City, det eneste der giver mig håb er, at de er lort i år.
Det kunne godt lugte af potentiel krise og vi har kunnet afværge den senest, fordi Wolves var næste modstander, men nu hedder modstanderen altså City og det er en helt anden størrelse. Og jeg er også led og ked over dommeren mod Everton, men jeg er lige så led og ked over, at vi ikke kan holde koncentrationen indtil der er fløjtet af.

For mig at se, virker de her spillere ikke psykisk stærke. Jeg efterspurgte et udtryk mod Wolves som vi kun fik i de første 45 minutter og med nød og næppe hev en sejr hjem og i dag fortsatte desværre det manglende udtryk. Det gør mig bekymret for om det vi så mod Everton har sat sig så dybt i de her spillere, at de ikke har styrken til at vifte det af sig. Hvis vi ikke vinder mod City, så tror jeg bekymringen så småt vil begynde at sætte sig i spillerne og så er vi desværre tilbage til, hvad der for mig har kendetegnet tiden under Klopp, et hold af lige ved og næsten. Håber de gør mine anelser til skamme.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 20. feb, 2025 08:08

JudgeArdaStudge skrev:
onsdag, 19. feb, 2025 23:52
hvad der for mig har kendetegnet tiden under Klopp, et hold af lige ved og næsten.
Det var da godt nok en nedladende måde at omtale Klopp og et af de bedste og mest succesfulde Liverpool-hold gennem tiden på. Og det er jo også forkert.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 20. feb, 2025 08:44

Jeg håber sandelig IKKE at spillerne og Slot sidder i omklædningsrummet og regner på point antal og hvordan Arsenal klarer resten af sæsonen, som der bliver gjort herinde.
Arsenal og de andre hold spiller deres kampe og vi spiller vores. PT fører vi og det kan vi selv sørge for at blive ved med uanset hvad de andre gør. Det er udelukkende vores eget ansvar IKKE at pisse det her væk. IKKE hverken dommere eller "de andre" Igår og Everton er glimrende eksempler på hvordan man smider et mesterskab væk.
Udover de brændte chancer, så er vores forsvar fornærmende ringe og nemme at score imod... Det er sgu min største bekymring. Og det er mere eller mindre tilfældige kludemål, som bliver høvlet ind :evil:
Jeg synes også at Allison ser halvfuld for tiden. Han er begyndt at bokse til bolden i større grad end tidligere. Det synes jeg ikke vidner om ro og selvtillid.
Vi scorer på en "gave" fra AV og vi spiller godt i perioden efter, men AV får stille og roligt overtaget igen og scorer gudhjælpemig 2!!! kasser inden pausen - det er simpelthen for ringe.
2 halvleg ser også god ud fra start - men igen får AV kæmpet sig tilbage. Personligt sad jeg blot og ventede på, at forsvaret igen dummede sig og det er dybt frustrerende. Hver gang de havde dødbolde, sad jeg nervøs.
Havde angrebet omsat chancerne, havde det naturligvis set anderledes ud.
Læste lige Nunez statistik for PL. 10 skud på mål - 10 skud forbi mål :shock:

Måske kommer Shitty kampen på et godt tidspunkt. Forstået på den måde at spillerne ved at de at de potentielt møder et klassemandskab og derfor skal koncentrationen være helt på plads eller kan de hurtigt få en afklapsning ala den Nyborg løb ind i.
De 2 næste kampe bliver også afgørende for, hvorvidt vi skal tro på mesterskab eller håbe og drømme om mesterskab.
Spændende uge....... :shock:

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 08:53

AJJ skrev:
torsdag, 20. feb, 2025 08:08
JudgeArdaStudge skrev:
hvad der for mig har kendetegnet tiden under Klopp, et hold af lige ved og næsten.
Det var da godt nok en nedladende måde at omtale Klopp og et af de bedste og mest succesfulde Liverpool-hold gennem tiden på. Og det er jo også forkert.
Det er hverken forkert eller nedladende. Det er måske snarere et vidne om, at du er nærtagende og tolker ud fra den følelse af nærtagethed. Faktum er nu engang, at vi har kæmpet med i flere sæsoner om mesterskabet under Klopp, men kun vundet det en enkel gang, uden fans på stadion tilmed. Faktum er også, at vi har stået i tre Champions League finaler under Klopp, men kun vundet en. Det er definitionen på lige ved og næsten og det tror jeg også på et tidspunkt må sætte sig i spillerne. Og det er jo langt fra et af de mest succesfulde hold gennem tiden. Vi kan romantisere tiden under Klopp al det vi vel, men derfor behøver du ikke fordreje fakta.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 09:03

mortenbak skrev:
torsdag, 20. feb, 2025 08:44

Måske kommer Shitty kampen på et godt tidspunkt. Forstået på den måde at spillerne ved at de at de potentielt møder et klassemandskab og derfor skal koncentrationen være helt på plads eller kan de hurtigt få en afklapsning ala den Nyborg løb ind i.
De 2 næste kampe bliver også afgørende for, hvorvidt vi skal tro på mesterskab eller håbe og drømme om mesterskab.
Spændende uge....... :shock:
Ja, det er gået lidt som frygtet desværre. Et hårdt og tætpresset program, hvor vi har smidt point allerede. Hvis der skal et møde med et hold som Man City til at de her drenge stepper op, så har de ikke den rette mentalitet. At man er nød til at score 3 mål for at slå Aston Villa, det vidner ikke om, at modstanderne frygter os. Det der også har kendetegnet City de mange sæsoner de har vundet, det har været den der apati fra modstanderen inden modstanderen er gået på banen, fordi de har forventning om, at City maskinen bare lige så stille kører dem over, så håndklædet er smidt i ringen, inden kampen starter og spillere bliver sågar sparret/hvilet. Det ser vi slet ikke med os, vi ser modstandere, der inderligt tror, at de kan tage point fra os og pt. griber de også de chancer, for der er helt bestemt noget at komme efter, bedre er vi ikke.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 20. feb, 2025 09:06

JudgeArdaStudge skrev:
torsdag, 20. feb, 2025 08:53
AJJ skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
Det er hverken forkert eller nedladende. Det er måske snarere et vidne om, at du er nærtagende og tolker ud fra den følelse af nærtagethed. Faktum er nu engang, at vi har kæmpet med i flere sæsoner om mesterskabet under Klopp, men kun vundet det en enkel gang, uden fans på stadion tilmed. Faktum er også, at vi har stået i tre Champions League finaler under Klopp, men kun vundet en. Det er definitionen på lige ved og næsten og det tror jeg også på et tidspunkt må sætte sig i spillerne. Og det er jo langt fra et af de mest succesfulde hold gennem tiden. Vi kan romantisere tiden under Klopp al det vi vel, men derfor behøver du ikke fordreje fakta.
Jeg synes i begge har lidt ret.
Klopps tid i Liverpool ER imo legendarisk i nyere tid. Vel at mærke en tid, hvor der desværre også var et andet hold med bundløse lommer.
Vi skal tilbage til 70érne og 80érne for at finde en større succes. En succes der klart var større end under Klopp - men også en HELT anden tid for fodbolden. Man kan ikke helt sidestille de 2 tidsaldre, synes jeg.

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 20. feb, 2025 09:08

JudgeArdaStudge skrev:
AJJ skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
Mesterskabet var reelt afgjort i 2019/20, inden det blev uden tilskuere. Har du helt glemt det?
Vi har fulgt finansielt dopede Man City til dørs i tre sæsoner og samlet et pointantal, der normalt giver et mesterskab
Ja, vi tabte to finaler mod et klassehold. Det sker jo.

Derudover altså:
1 PL
1 CL
1 FA
2 Liga Cup

Lige ved og næsten?

Nå, men du havde vel bare gang i din sædvanlige selv-debriefing i de sene aftentimer pba. af skuffelsen i går. Og så bliver der jo, som man ved, skrevet nogle underlige ting.

Slut herfra - kncok yourself out

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 09:09

@morten:

Enig, tiden under Klopp har været tæt på legendarisk, men om den har været en af de mest succesfulde, det har den selvfølgelig ikke, vi er det mest vindende fodboldhold i engelsk historie og det skyldes nogle større perioder af kontinuerlig succes, hvor imod Klopps tid vil blive husket for at genopbygge en storklub og det er i sig selv måske en endnu større bedrift. Den kunne have været en af de mest succesfulde, men det er blevet til lige ved og næsten og det har selvfølgelig rigtignok også skyldtes en klub med 130 anklager om snyd, ingen tvivl om det, som man også bare må anerkende på fodboldbanen har været skræmmende kontinuerlige og stærke. Uanset begrundelser og hvor meget vi kan ærge os, så har det stadig været flertal af sæsoner af lige ved og næsten og det er ikke spor nedladende at konstatere det, i min optik. Det er at forholde sig til virkeligheden og til sandheden.
Senest rettet af JudgeArdaStudge torsdag, 20. feb, 2025 09:32, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 20. feb, 2025 09:13

JudgeArdaStudge skrev:
AJJ skrev:
JudgeArdaStudge skrev:
I min terminolig er "lige ved og næsten" nogen der aldrig rammer. Klopp vandt 1 af 3 CL-finaler, og allerede der er betegnelsen semantisk forkert. Dertil kommer, at der også blev vundet 1 mesterskab + det var tæt på et par gange (mod en modstander med langt større punch pengemæssigt). "Lige ved og næsten" kan bruges om Spurs de sidste mange-mange år, men sgu ikke om Klopps tid.

....og et af de mest successfulde gennem tiden? Hvis det er i forhold til andre Liverpool hold/generationer, så er det korrekt, at Paisley var mere succesfuld, men i sat i kontekst af konkurrenterne, så var LFC dengang det hold, som havde mest købekraft. Klopp er ubestrideligt - i hvert fald foreløbig - den mest vindende træner i nyere tid.

PS: Husk at gå efter bolden i kommentarer i stedet for kommentarer som starter med "Du er ........"
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 09:21

@AJJ

Du understreger jo netop, at det har været mest lige ved og næsten. Det er ikke nedladende, at man forholder sig til, at det der har kendetegnet tiden under Klopp er, at vi i flertallet af sæsonerne har været lige ved og næsten.

@Cynwal

Jeg er sikker på, at inderst inde, har du siddet og tænkt i mange sæsoner, at det var tæt på og tænkt lige ved og næsten. Især på sidste spilledage, tag blot dette eksempel: Aston Villa foran 2-0 mod City, Gerrard træner, Coutinho på måltavlen og alligevel er det glippet med 15-20 minutter tilbage. Det bliver jo ikke mere lige ved og næsten end det. Der har været flertal af sæsoner af lige ved og næsten. Opsummerende for tiden under Klopp har der været flere af disse end omvendt, det er fakta og det er ikke nedladende at skrive eller forholde sig til, det er erkendelse og det er heller ikke en negligering af det fantastiske job Klopp har gjort, for det har jo netop været lige ved og næsten og ikke langt fra og umuligt. Så det er på ingen måde nedladende.

At vi har vundet 1 Premier League og 1 Champions League er jo dejligt, men der har været et flertal af lige ved og næsten oplevelser og det er jo bare sådan det er. At du sammenligner det med Spurs er igen for mig blot et forsøg på cope, vi må aldrig sammenligne os med Spurs, vi er en helt anden institution. Jeg er glad for den høst vi har høstet under Klopp, og han vil for altid være en legende i mine øjne, men jeg tror omvendt også, at de mange glippede trofæer desværre kan sætte sig i hovederne på spillerne, der har stået i situationen før. De har jo bare mødt overmanden og det må man også erkende og respektere, men tro kan desværre hurtigt blive til tvivl. Det stille håb er så, at det samme kan det gøre for Arsenal, men her havde det alt andet lige været bedre, at dræbe deres håb hurtigt, så de psykisk giver op, især med tanke på deres skader, det har vi ikke formået.

Snakken gik ikke på om Klopp var den mest vindende træner i nyere tid. Og Liverpool er altså stadig en af de klubber med mest købekraft. Der ledes ikke efter grunde til, hvorfor en æra var mere succesfuld end en anden, der konstateres, at Klopp-æraen ikke er en af de mest succesfulde, men som jeg også har skrevet, for mig en af de mest imponerende og vigtige, fordi han omvendt har hevet en klub op igen. Derfor kan den stadig godt være kendetegnet af et flertal af sæsoner, hvor vi var så forbandet tæt på. Det gør ikke Klopp til en mindre legende i mine øjne. Han er min optik en af de bedste trænere i hele verden i min levetid, fordi han netop har formået at bygge klubber op.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 09:56

Og jeg har måske malet fanden lige meget på væggen allerede, men en ulykke kommer sjældent alene. Så desværre så vi også Bradley udgå med, hvad der lignede en overbelastningsskade. Så der er også det aspekt at skulle begynde at forholde os til. Programmet er begyndt at slide på spillerne og så er de mere letmodtagelige for skader. Det så vi også sidste sæson omkring denne tid.

mortenbak

Indlæg af mortenbak » torsdag, 20. feb, 2025 10:04

Sålænge i ikke er enige om præmissen, altså definitionen på “lige ved og næsten”, så bliver i ikke enige

Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. feb, 2025 10:22

Sandt og derfor er det jo let og gratis at gradbøje folks ord og kalde dem nedladende overfor Klopp, det er bare ingenlunde tilfældet.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 20. feb, 2025 10:58

mortenbak skrev:
torsdag, 20. feb, 2025 10:04
Sålænge i ikke er enige om præmissen, altså definitionen på “lige ved og næsten”, så bliver i ikke enige Billede
Jeg tolker - efter Judge's uddybning - at forskellen mere ligger på, om der kigges på enkelte punkter på tidslinjen, eks.: 20 minutter igen, og Villa fører 2-0, eller om "Lige ved og næsten" sættes som en betegnende overskrift for en periode.
Jeg læste det oprindelige (fra Judge) som en beskrivende overskrift for Klopps periode, og der mener jeg det rammer ved siden af.

Lidt (arhh...snarere meget) provokerende kan man kigge på Shankly's managerperiode over 15 år med ialt 3 mesterskaber, 2 FA Cup titler og en UEFA Cup som resultat og sige: Det er sgu tyndt ikke at vinde mere.
Realiteten er, at det var Shankly som trak Liverpool ud af den grå masse af engelske klubber og gjorde Klubben til en "All Red magtfaktor".

På samme måde var det Klopp som trak Liverpool tilbage som en (forhåbentlig) vedvarende magtfaktor i engelsk og europæisk klubfodbold, i hvertfald en magtfaktor fra 2017/18 sæsonen og frem til og med i dag.
Vi SMADRER det PIShold !

Besvar